4 2 2 cultuuronderzoek patronen 1600x640

Kinderen leren van feedback

Uit veel onderzoek blijkt dat feedback geven op een goede manier het leerrendement van leerlingen sterk verbetert. Het is ook nog eens een aanpak die niet veel geld kost. John Hattie heeft als onderzoeker naam gemaakt op dit terrein. Genoeg reden dus om met feedback aan de slag te gaan. In deze training krijg je inzicht in wat goede feedback is en hoe je dit kunt toepassen in je eigen klas bij je eigen leerlingen. Deze training bestaat uit drie dagdelen.

Inhoud

  • Verschillende soorten feedback
  • Welke feedback kan het beste op welk moment gegeven kan worden.
  • Welke negatieve impact hebben cijfers of complimenten geven.
  • Hoe ontvangt u feedback van uw leerlingen en op welke manier u daar uw voordeel mee.

In bijeenkomst 1 leer je:

  • Welke belangrijke plaats neemt feedback in in het onderwijs.
  • Wat zijn de kenmerken van feedback gericht op ontwikkeling van leerlingen.
  • Welke praktijkvoorbeelden kunt u meteen morgen mee aan de slag.

In bijeenkomst 2:

  • We oefenen op 4 niveau’s van feedback geven en bekijken onze eigen praktijk daarbij.
  • De 3 perspectieven van waaruit feedback gegeven kan worden.
  • Wat doe ik al en waar kan ik mijn feedback nog versterken.
  • De waarde van fouten ontdekken en er uw voordeel mee doen.

In bijeenkomst 3:

  • Hoe kijken leerlingen naar feedback?
  • Hoe ga je om met emoties die gepaard gaan met feedback.
  • Hoe ontvangt u feedback en gebruikt u het voor het verbeteren eigen lessen?

Opbrengsten

Na de training

  • Ken je verschillende soorten feedback.
  • Kun je deze in je eigen lessen toepassen.
  • Ken je het gevaar van complimenten geven.
  • Ken je het gevaar van cijfers geven.
  • Ken je 3 perspectieven van feedback.
  • Herken je de emotie in de reactie van leerlingen op feedback en kun je daarmee omgaan.
  • Herken je je eigen emotie op feedback en kun je dat inzetten voor de verbetering van je eigen lessen.

Video-interactiebegeleiding

De training kan aangevuld worden met video-interactiebegeleiding waarbij opnames worden gemaakt tijdens het lesgeven en de beelden worden besproken met het accent op uw manier van feedback geven.

Voor wie

Leerkrachten, ib'ers, onderwijsassistenten
Wilt u met uw hele school werk maken van vernieuwend onderwijs waar feedback een prominente plek heeft dan is T4L een goede keuze. T4L kan ook als vervolg op deze training worden gevolgd.

Wanneer en waar

11 en 25 november 2021 en 20 januari 2022 in de regio Apeldoorn.

Kosten

€ 295,00 per persoon

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer weten over deze training? Neem dan contact op met Elly van Wageningen via 06  82 61 06 73 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.