Combinatie doorgaande lijn 1600x640

De winnende combinatie voor een doorgaande lijn

Voor een succesvolle invoering en samenwerking op de werkvloer

Voorschoolse voorzieningen, basisscholen, gemeenten, besturen, pedagogisch medewerkers en onderbouwleerkrachten: eigenlijk wil iedereen hetzelfde. Voor- en vroegschools op een natuurlijke manier verbinden. Om voor jonge kinderen en hun ouders een mooie doorgaande lijn te realiseren. Overdracht, samenwerking, inhoudelijke afstemming en ouderbetrokkenheid vormen hierbij de winnende combinatie voor een succesvolle invoering op de werkvloer.

Doelen

Of het nu gaat om een prille samenwerking of het opzetten van een IKC: vaak staan de volgende doelen centraal …

  • Afstemming van visie, beleid en samenwerking op alle niveaus van de organisatie(s)
  • Het bieden van een duidelijke structuur voor samenwerking met gezamenlijk overleg, activiteiten en scholing
  • Het aansturen en coördineren van de planning, afstemming van een programma en de uitvoering van structureel overleg tussen leidsters en leerkrachten
  • Het realiseren van een vloeiende overgang van jonge kinderen met aandacht voor de begeleidingsbehoeften èn de handelingssuggesties voor de leerkracht
  • Het creëren van een cultuur waarbij professionele erkenning een belangrijke rol speelt

De winnende combinatie in de praktijk

Ideeën, visies en plannen worden vaak gevat in ‘woorden’ en documenten. Dat is prima. Onze aanpak maakt het echter òòk concreet: bij u op de werkvloer in de dagelijkse praktijk. Overdracht, samenwerking, inhoudelijke afstemming en  ouderbetrokkenheid vormen hierbij samen de belangrijkste pijlers.

Samen met de Ijsselgroep boekt u de volgende resultaten

  • Enthousiasme
  • Professionele erkenning
  • Overzicht en samenhang dankzij het IJsselgroep IKC-model
  • Structureel overleg
  • Gezamenlijk beleid gemeente(n), bestuur en management
  • Effectieve samenwerking pedagogisch medewerkers en leerkrachten onderbouw
  • Succes ervaringen tijdens het werken met de vier pijlers
  • De juiste mix van denken en doen
  • Een mooie doorgaande lijn
  • Een positieve impuls voor de ontwikkeling van jonge kinderen

Inderdaad: een mooie doorgaande lijn voor-vroegschools.

IJsselgroep IKC-model

Ontwikkelt de samenwerking zicht richting een IKC, dan werkt het IJsselgroep IKC-model voor u. Vanuit visie, organisatie en het kind wordt gekeken naar de harde en zachte kant van organiseren en samenwerken. De wisselwerking tussen inhoud, financiën, gebouw en personeel speelt hierbij een belangrijke rol. Het IKC-model biedt overzicht, samenhang en zet u aan tot denken en doen.

De vier pijlers voor de uitvoering

Wilt u een mooie doorgaande lijn creëren tussen voor- en vroegschools? Laten wij er dan samen een succes van maken door de juiste stappen te zetten: organisatorisch met het IJsselgroep IKC-model en in de uitvoering door de vier pijlers centraal te stellen (overdracht, samenwerking, inhoudelijke afstemming en ouderbetrokkenheid).

Meer informatie

Meer weten over het IKC-model?

Neem dan contact op met Henkjan Kok: 06 50 50 38 97, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer weten over een succesvolle invoering en samenwerking op de werkvloer?

Neem dan contact op met Rian Helmink: 06 23 25 26 75, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.