Skip to main content
Home
Thema's
21ste eeuwse vaardigheden
Thinking for learning
Thinking for learning
Ontwikkelgesprekken met kinderen
Thinking tools in lessen
Wereldoriëntatie thema’s spelen en onderzoeken met behulp van Thinking Tools en strategieën
Zelfsturing en Executieve functies
Duurzame leerkracht
Duurzame docent
Duurzame leerkracht voor schoolbesturen
Duurzame leerkracht voor schoolteams
Denken in driehoeken (PO)
Opbrengstgericht werken
Opbrengstbewust werken, toetsen analyseren en doelen stellen
OGW 2.0: Groepsplannen, kan dat niet anders?
Een opbrengstbewuste cultuur in uw school
Coöperatief leren
Coöperatief leren
Wetenschap en techniek
Het Jonge Kind
Wie kijkt mee
Het Jonge Kind
Bouw!
Rijke ruimtes, spel en spelend leren en Opbrengst bewust spelen
VVE
Inspiratiereis Jonge Kind Zweden
Piramide
Startblokken
Hercertificering Startblokken abonnement
Training coachen op vaardigheden in de kinderopvang
Verdieping coach voorschoolse educatie
Observeren-registreren
Doorgaande lijn en IKC
Kwaliteitszorg & coaching
IKC doorgaande lijn
Visie op het jonge kind
Training Taaltoets 3F VVE
Kracht in de klas
Talent en hoogbegaafdheid
Workshop ‘Talent in het onderwijs'
Opleiding oplossingsgerichte coaching
Coaching: versterken van uw eigen veerkracht
Implementatie coaching
Netwerk voor plusklasleerkrachten
Workshop: versnellen zonder drempels
Digitale versnellingswijzer
Basiscursus Talentgericht Werken
Kindertalentenfluisteraar
Talentgedreven werken met jonge kinderen
Talentgericht onderwijs
Handelingsgericht werken met begaafde leerlingen
Werken vanuit veerkracht…
Hoogbegaafdheid
Krachtige didactiek
Lezen en taalontwikkeling
Dyslexie in de klas; hands on!
Werken aan het best denkbare lees- en spellingsonderwijs
Preventie laaggeletterdheid en dyslexie
Specialist lezen met 'Focus op begrip'
LIST - lezen voor scholen vanuit een totaal aanpak
Zo leer je kinderen lezen en spellen
Opfriscursus Zo leer je kinderen lezen en spellen
Basistraining Jonge Nieuwkomers
Focus op begrip!
Groep 1 en 2 en rijke taal
Verteltassen
Gedrag en SEO
Kanjertraining
Kanjertraining opfriscursus
Kanjercoördinator A
Kanjertraining Onderwijs Ondersteunend Personeel
Nascholing Kanjertraining licentie B
Nascholing Kanjertraining licentie C
Kanjer - praktijkdag
Begeleidingstraject 'Moeilijke' groep
De Vreedzame School
Basistraining gedragsbegeleiding voor intern begeleiders
Omgaan met anderstalige kinderen in de klas
Cursus gedragsproblemen en klassenmanagement
Kindgesprekken
Kindgesprekken voor onderwijsassistenten
Eigenaarschap van kinderen
De GROEI-methode
Duo-observaties
Burgerschap: tijd voor reflexie
Instroomprogramma Vreedzame School
Vreedzame School voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen
Met het team werken aan gelijke kansen
Spelen met een traumabeer voor jonge anderstalige nieuwkomers
Speelvaardigheden en jonge anderstalige kinderen
Anderstaligen en emotieregulatie
Communicatie en anderstaligen
Kinderen leren van feedback
Geweldige communicatie met ouders
Reken- en wiskundeonderwijs
Het rekenonderwijs optimaliseren
Rekenen: interventies door de onderwijsassistent
Het best denkbare rekenonderwijs
Zo leren kinderen vermenigvuldigen
Instructiekwaliteit verbeteren met EDI
Mens- en Organisatieontwikkeling
Procesbegeleiding bij uitdagingen
Ander onderwijsconcept en/of andere onderwijsorganisatie
SWV Passend Onderwijs
Begeleiden van veranderingsprocessen
De integrale kwaliteit van het onderwijs
Integraal Kindcentrum -IKC
AsBeCo
Blijvend verbeteren: werken aan een professionele onderwijscultuur
Leren anders organiseren
Leerkracht en leiderskracht in school en klas
Coaching leerkracht / docent
Eigenaarschap bereiken in je team
Cultuuronderzoek
Social styles
Hou elkaar scherp: leren van en met elkaar
Traject Werkbegeleiding leerkrachten/docenten
Begeleidings- Beoordelingstraject
Thinking on the Table
Extern vertrouwenspersoon
Vertrouwenspersoon: een goede start
Ouders als partner
Social styles voor ouders
Ouderbetrokkenheid
Samenwerken en veranderen
Dieper duiken
Schoolplanontwikkeling: maak een plan waarmee teams aan de slag willen
Interim Plus
Producten overzicht
Passend onderwijs
Professionalisering
Professionalisering 2023/2024
Bestuursacademie
Open inschrijvingen
Nieuws & blogs
Over ons
Why, how, what
Organisatie
Kwaliteit
Governance
Onderwijs en zorg
Privacybeleid
Team
Albert de Boer
Ilse Wassink
Annelies van 't Hul
Alette Lanting
Saskia Versloot
Bert Oostindie
Helen Koot
Ilknur Öperli
Sabine Timmers
Piet Bakker
Mirjam Koop
Petra Span
Rian Helmink
Dienke Uneken
Trijntje Zwart
Ellen de Haan
Leonie Poortman
Eline Rottier
Winnie Bulthuis
René Litjens
Miriam Kobussen
Hester op de Haar
Mariëtte Konink
Desi Eerden
Marjolein Schleper
Hettie Lichtenberg
Mariëlle Elburg
Janna de Haan
Jaella Geerdink
Dinja Bruggeman
Elly van Wageningen
Hansje Planjer
Hilde Flokstra
Elize Terbach
Anette Reessink
Jos Schippers
Asja Staring
John Hoeberichts
Henkjan Kok
Ingrid Schepper
Ina Oosterhuis
Jeanine van Maanen
Nienke Bouwman
Frank Sessink
Wie is wie?
Vacatures
Webwinkel
Cursusmaterialen
Contact
Home
Thema's
21ste eeuwse vaardigheden
Thinking for learning
Thinking for learning
Ontwikkelgesprekken met kinderen
Thinking tools in lessen
Wereldoriëntatie thema’s spelen en onderzoeken met behulp van Thinking Tools en strategieën
Zelfsturing en Executieve functies
Duurzame leerkracht
Duurzame docent
Duurzame leerkracht voor schoolbesturen
Duurzame leerkracht voor schoolteams
Denken in driehoeken (PO)
Opbrengstgericht werken
Opbrengstbewust werken, toetsen analyseren en doelen stellen
OGW 2.0: Groepsplannen, kan dat niet anders?
Een opbrengstbewuste cultuur in uw school
Coöperatief leren
Coöperatief leren
Wetenschap en techniek
Het Jonge Kind
Wie kijkt mee
Het Jonge Kind
Bouw!
Rijke ruimtes, spel en spelend leren en Opbrengst bewust spelen
VVE
Inspiratiereis Jonge Kind Zweden
Piramide
Startblokken
Hercertificering Startblokken abonnement
Training coachen op vaardigheden in de kinderopvang
Verdieping coach voorschoolse educatie
Observeren-registreren
Doorgaande lijn en IKC
Kwaliteitszorg & coaching
IKC doorgaande lijn
Visie op het jonge kind
Training Taaltoets 3F VVE
Kracht in de klas
Talent en hoogbegaafdheid
Workshop ‘Talent in het onderwijs'
Opleiding oplossingsgerichte coaching
Coaching: versterken van uw eigen veerkracht
Implementatie coaching
Netwerk voor plusklasleerkrachten
Workshop: versnellen zonder drempels
Digitale versnellingswijzer
Basiscursus Talentgericht Werken
Kindertalentenfluisteraar
Talentgedreven werken met jonge kinderen
Talentgericht onderwijs
Handelingsgericht werken met begaafde leerlingen
Werken vanuit veerkracht…
Hoogbegaafdheid
Krachtige didactiek
Lezen en taalontwikkeling
Dyslexie in de klas; hands on!
Werken aan het best denkbare lees- en spellingsonderwijs
Preventie laaggeletterdheid en dyslexie
Specialist lezen met 'Focus op begrip'
LIST - lezen voor scholen vanuit een totaal aanpak
Zo leer je kinderen lezen en spellen
Opfriscursus Zo leer je kinderen lezen en spellen
Basistraining Jonge Nieuwkomers
Focus op begrip!
Groep 1 en 2 en rijke taal
Verteltassen
Gedrag en SEO
Kanjertraining
Kanjertraining opfriscursus
Kanjercoördinator A
Kanjertraining Onderwijs Ondersteunend Personeel
Nascholing Kanjertraining licentie B
Nascholing Kanjertraining licentie C
Kanjer - praktijkdag
Begeleidingstraject 'Moeilijke' groep
De Vreedzame School
Basistraining gedragsbegeleiding voor intern begeleiders
Omgaan met anderstalige kinderen in de klas
Cursus gedragsproblemen en klassenmanagement
Kindgesprekken
Kindgesprekken voor onderwijsassistenten
Eigenaarschap van kinderen
De GROEI-methode
Duo-observaties
Burgerschap: tijd voor reflexie
Instroomprogramma Vreedzame School
Vreedzame School voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen
Met het team werken aan gelijke kansen
Spelen met een traumabeer voor jonge anderstalige nieuwkomers
Speelvaardigheden en jonge anderstalige kinderen
Anderstaligen en emotieregulatie
Communicatie en anderstaligen
Kinderen leren van feedback
Geweldige communicatie met ouders
Reken- en wiskundeonderwijs
Het rekenonderwijs optimaliseren
Rekenen: interventies door de onderwijsassistent
Het best denkbare rekenonderwijs
Zo leren kinderen vermenigvuldigen
Instructiekwaliteit verbeteren met EDI
Mens- en Organisatieontwikkeling
Procesbegeleiding bij uitdagingen
Ander onderwijsconcept en/of andere onderwijsorganisatie
SWV Passend Onderwijs
Begeleiden van veranderingsprocessen
De integrale kwaliteit van het onderwijs
Integraal Kindcentrum -IKC
AsBeCo
Blijvend verbeteren: werken aan een professionele onderwijscultuur
Leren anders organiseren
Leerkracht en leiderskracht in school en klas
Coaching leerkracht / docent
Eigenaarschap bereiken in je team
Cultuuronderzoek
Social styles
Hou elkaar scherp: leren van en met elkaar
Traject Werkbegeleiding leerkrachten/docenten
Begeleidings- Beoordelingstraject
Thinking on the Table
Extern vertrouwenspersoon
Vertrouwenspersoon: een goede start
Ouders als partner
Social styles voor ouders
Ouderbetrokkenheid
Samenwerken en veranderen
Dieper duiken
Schoolplanontwikkeling: maak een plan waarmee teams aan de slag willen
Interim Plus
Producten overzicht
Passend onderwijs
Professionalisering
Professionalisering 2023/2024
Bestuursacademie
Open inschrijvingen
Nieuws & blogs
Over ons
Why, how, what
Organisatie
Kwaliteit
Governance
Onderwijs en zorg
Privacybeleid
Team
Albert de Boer
Ilse Wassink
Annelies van 't Hul
Alette Lanting
Saskia Versloot
Bert Oostindie
Helen Koot
Ilknur Öperli
Sabine Timmers
Piet Bakker
Mirjam Koop
Petra Span
Rian Helmink
Dienke Uneken
Trijntje Zwart
Ellen de Haan
Leonie Poortman
Eline Rottier
Winnie Bulthuis
René Litjens
Miriam Kobussen
Hester op de Haar
Mariëtte Konink
Desi Eerden
Marjolein Schleper
Hettie Lichtenberg
Mariëlle Elburg
Janna de Haan
Jaella Geerdink
Dinja Bruggeman
Elly van Wageningen
Hansje Planjer
Hilde Flokstra
Elize Terbach
Anette Reessink
Jos Schippers
Asja Staring
John Hoeberichts
Henkjan Kok
Ingrid Schepper
Ina Oosterhuis
Jeanine van Maanen
Nienke Bouwman
Frank Sessink
Wie is wie?
Vacatures
Webwinkel
Cursusmaterialen
Contact
Het Jonge Kind