Een opbrengstbewuste cultuur in uw school 1600x640

Een opbrengstbewuste cultuur in uw school

Het analyseren van de juni-opbrengsten

Samen bouwen aan een opbrengstbewuste cultuur in uw school? U wilt minder administratieve rompslomp en uw groeps- of periodeplan op één helder A4 voor het komende half jaar? Dan is dit uw kans. Analyseer de resultaten van juni en zet het om in actie. In 1 inspirerende middag maken wij samen een plan dat leeft en niet in de kast verdwijnt. Een plan dat past bij uw school. Inspectieproof.

Plan - Do - Check - Act

De juni-toetsen van CITO komen er weer aan. Misschien heeft u in januari voor deze toetsen doelen gesteld. Of u was dat plan. Misschien heeft u ook wel verbetermaatregelen geformuleerd om die doelen te halen. Of u was dat van plan. Straks is het juni. En dan? Wat gaan de leerkrachten met de resultaten doen? Tijd om in de spiegel te kijken.

Welke antwoorden mag u verwachten?

  • Het is belangrijk om de resultaten te laten spreken. Hoe kunnen leerkrachten zelf de uitkomsten stapsgewijs goed analyseren? En omzetten in acties?
  • Hoe kijk je naar de resultaten als de doelen gehaald zijn?
  • En wat doe je als de doelen niet gehaald zijn?
  • Hoe zorg je voor een cultuur waarin we samen nadenken over de resultaten, zonder elkaar erop af te rekenen?
  • Hoe stel je nu doelen voor januari? En met wie?
  • Wat ga je doen om die doelen te halen? Wat zijn (wel) succesvolle maatregelen? Bij rekenen, spelling en bij begrijpend lezen?
  • Hoe zorg je ervoor dat een groeps- of periodeplan gaat leven?

Samen gaan wij op zoek naar antwoorden. Volledig toegespitst op uw situatie en we werken met uw gegevens en formulieren. Ssnel en efficiënt aan de slag met uw bouwstenen.

Op basis van onze ervaring maken samen met u in één middag (de opzet voor) een plan voor het komende half jaar. Een plan dat leeft en niet in de kast verdwijnt. Een plan dat past bij uw school. Op één A4-tje. Inspectieproof.

Onderwerpen

  1. Goed analyseren van CITO-toetsen. Waarom toets je en wat doe je er vervolgens mee?
  1. In deze middag komen stellen we ambitieuze doelen op, die we vormgeven in (groeps)plannen. We streven naar het best denkbare onderwijs, op basis van kernelementen van succesvolle didactiek.
  1. We werken aan een professionele cultuur waarin alle teamleden nadenken over de resultaten en te nemen maatregelen, dus niet alleen de IB’er of het MT.

Wat en Hoe

  • We kijken samen en in groepjes naar de resultaten van de junitoetsen
  • Leerkrachten analyseren deze toetsen zelf en stellen daar vervolgens doelen bij
  • Samen met de school gieten we de doelstellingen en aanpak voor het komende half jaar in een plan.

Resultaten

Aan het einde van de middag:

  • Kunnen Leerkrachten CITO-toetsen zelf analyseren
  • Zijn er ambitieuze doelen gesteld
  • Heeft u (een raamwerk voor) een groepsplan voor het komende half jaar.
  • En dat op één A4-tje en inspectieproof

Voor wie

Schoolteams en/of MT

Kosten

Op basis van offerte

Wat anderen zeggen

  • “Echt zinvol om samen te brainstormen en direct een plan te maken”
  • “Albert de Boer weet waar hij het over heeft, is enthousiast en heeft gelukkig humor”
  • “Ik wist niet dat analyseren en doelen stellen ook leuk kan zijn”

Meer informatie

Wilt u meer informatie over Een opbrengstbewuste cultuur in uw school, neem dan contact op met Albert de Boer via 06 55 19 24 70 of albert.deboer@ijsselgroep.nl