21ste eeuws leren met ICT in de klas

Krachtiger leren met ICT

Heeft ICT een meerwaarde voor het onderwijs? Het antwoord is volmondig: ‘Ja!’. En niet alleen voor de ICT-vaardigheden van kinderen,. Juist ook voor andere 21e eeuwse vaardigheden waaronder zelfregulatie, creatief denken en oplossend vermogen bieden tablets, laptops en smartphones ongekende mogelijkheden. Ontdek de onderwijskundige en didactische meerwaarde van ICT en ga aan de slag met het traject ‘21e eeuws leren met ICT in de klas’. 

Inspirerend traject

Wij bieden een praktische en inspirerende traject aan waarbij we aan de slag gaan met:

  • De mogelijkheden en kansen die ICT kan bieden bij de vakgebieden rekenen en taal
  • De mogelijkheden en kansen die ICT kan bieden bij wereldoriëntatie, wetenschap en techniek
  • Een verkenning op de meerwaarde die ICT kan hebben voor jouw instructie, verwerking en evaluatie
  • Het integreren van 21e eeuwse vaardigheden in het onderwijs door inzet van ICT
  • Een praktische invulling van de 21e eeuwse vaardigheden computational thinking en mediawijsheid
  • Eigen leerkrachtvaardigheden voor het inzetten van ICT in de klas

De opbrengsten

In dit traject gaan we praktisch aan de slag en krijgt u:

  • Inzicht in een aantal toepassingen die vrij toegankelijk zijn voor alle apparaten
  • Inzicht in kansen die ICT biedt bij rekenen, taal, wereldoriëntatie, wetenschap en techniek
  • Inzicht in de mogelijkheden voor het verrijken van de instructie, verwerking en evaluatie
  • Ruimte om te oefenen aan eigen vaardigheden

Aantal dagdelen

Vanaf 3 dagdelen. Afhankelijk van uw wensen en in onderling overleg wordt het definitieve programma bepaald.

Voor wie

Schoolteams die meer leerrendement willen behalen uit de ICT-middelen.

Wanneer en waar

Data en tijden in overleg met de school.

Meer informatie

Wilt u meer weten over Leren met ICT in de klas, neem dan contact op met Peter Harkink via 06 14 00 40 71 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.