hoofdfoto dlk

Duurzame leerkracht

Leerkracht is het belangrijkste vak van onze maatschappij. Ontdek hoe u trots kunt zijn op uw eigen inzichten en beslissingen. Regie pakken, keuzes maken, didactische vrijheid verdienen en doelgericht omgaan met methodes: daar draait het om. Op weg naar beter onderwijs. Met u aan het roer.

Meer weten over duurzame leerkracht of bent u benieuwd naar de mogelijkheden van een proeverij of studie(mid)dag voor uw team, school of schoolbestuur? Neem dan contact op met Albert de Boer.

Dienstverlening

Duurzame leerkracht

Duurzame leerkracht

U heeft een prachtig vak en doet er toe als leerkracht. Duurzame leerkracht geeft energie en ruimte om te reflecteren en na te denken over uw vak. Een goede tegenhanger van alle dingen die ‘moeten’. DLK gaat juist over wat u belangrijk vindt en waar u energie van krijgt. Regie pakken, keuzes maken en didactische vrijheid staan hierbij centraal. U ontdekt hoe u trots kunt zijn op uw eigen inzichten en beslissingen. Op basis van de drie-eenheid autonomie, verantwoordelijkheid en vertrouwen. Kortom: op weg naar beter onderwijs met u als leerkracht aan het roer.

Lees verder

Duurzame docent

Duurzame docent

De kwaliteit van het onderwijs staat of valt met de kwaliteit van de docent. IJsselgroep werkt samen met docenten aan een situatie waarin de docent weer in het midden van het onderwijsproces staat. Een situatie waarin goede resultaten worden gecombineerd met het verhogen van werkplezier en afname van werkdruk. Een situatie waarin de autonomie van de docent centraal staat en het plezier in het werk en de kwaliteit van werken door docenten leidend is. Maak kennis met een andere kijk op professionele ontwikkeling: Duurzame docent.

Lees verder

Terugkomdag Duurzame Leerkracht

Terugkomdag Duurzame Leerkracht

Trots op mijn vak, eindelijk de tijd om samen goed na te denken over ons vak, inspirerend en inhoudelijk sterk: dat is de rode draad als wij de evaluaties bekijken van 15 groepen deelnemers die de afgelopen jaren de cursus duurzame leerkracht hebben gevolgd. Voor die leerkrachten en directeuren organiseren wij terugkom-sessies Duurzame Leerkracht. Elkaar inspireren en het vuur brandend houden: daar draait het om. Verfrissend.

Lees verder

Denken in driehoeken voor het PO

Denken in driehoeken voor het PO

Steeds vaker is er binnen scholen discussie over de rol- en taakverdeling m.b.t. zorg en innovatie. Wie doet wat en waarom? Is de directeur noodzakelijkerwijs de onderwijskundig leider? Kan hij die taken delegeren? Wat betekent dat voor de verhouding tussen directeur en leerkracht? En tussen leerkracht en IB er? Iedereen heeft het druk en heeft juist daarom behoefte aan structuur en helderheid. De oplossing? Denken in driehoeken...

Lees verder

Denken in driehoeken voor het VO

Denken in driehoeken voor het VO

Ontdek hoe de structuur van de driehoeken nieuw licht werpt op de dilemma’s en knelpunten in uw organisatie en op de rol- en taakverdeling met betrekking tot de zorg. Maak kennis met een werkwijze waarbij iedereen snel en goed de eigen taak en functie helder krijgt.

Lees verder