Leer voor je leven

Denken in driehoeken VO

Studie(mid)dag over rol- en taakverdeling met betrekking tot zorg en innovatie

driehoek1_600x270__600

Samenwerking in de driehoek teamleider, docent en zorgcoördinator is nodig, maar de praktijk is vaak anders. Een aantal quotes uit de praktijk

Teamleider

  • ‘Docenten kunnen meer professionele ruimte nemen’
  • ‘Zij zijn verantwoordelijk voor de resultaten’
  • ‘Ik heb het gevoel dat ik alles moet doen en weten’

 

Docent

  • ‘Ik heb meer last dan steun van de zorgcoördinator en de teamleider’
  • ‘Het gebrek aan visie, daar word ik helemaal gek van’
  • ‘Ik voel mij soms gemangeld tussen teamleider en zorgcoördinator, die samen de druk opvoeren’

 

Zorgcoördinator

  • ‘De docenten voelen zich niet verantwoordelijk voor de zorgleerlingen’
  • ‘Ik krijg niets voor elkaar bij de docenten en draai er alleen voor op’
  • ‘Ik heb het gevoel dat ik taken krijg toebedeeld die eigenlijk bij de teamleider of rector thuis horen’

 

De uitdaging

Steeds vaker is er binnen scholen discussie over de rol- en taakverdeling met betrekking tot zorg en innovatie. Wie doet wat en waarom? Is de rector of teamleider noodzakelijkerwijs de onderwijskundig leider? Kan hij die taken delegeren? Wat betekent dat voor de verhouding tussen teamleider en docent? En tussen docent en zorgcoördinator? En waar past de mentor in dit plaatje? Iedereen heeft het druk en heeft juist daarom behoefte aan structuur en helderheid. De oplossing? Denken in driehoeken …

 

Denken in driehoeken

Ontdek hoe de structuur van de driehoeken nieuw licht werpt op de dilemma’s en knelpunten in uw organisatie en op de rol- en taakverdeling met betrekking tot de zorg. Maak kennis met een werkwijze waarbij iedereen snel en goed de eigen taak en functie helder krijgt.

 

Studie(mid)dag

IJsselgroep organiseert ook graag voor uw school en/of schoolbestuur een studie(mid)dag over de onderlinge verhoudingen en taken in de driehoek teamleider, docent en zorgcoördinator. Het grote voordeel: denken in driehoeken zorgt in korte tijd voor duidelijkheid en gerichte samenwerking.

 

Gegevens

De sessie is voor rectoren, teamleiders, zorgcoördinatoren en docenten en daagt uit tot het vorm geven aan de professionele ruimte en autonomie van alle betrokkenen. Ontdek de kracht van formatief toetsen als invulling van opbrengstgericht werken.

 

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn